Podmínky vzdělávání
Podmínky vzdělávání
-
-
mateřská škola vyhovuje hygienickým požadavkům na prostory a provoz zařízení pro výchovu a vzdělávání dětí,
-
třída Hvězdiček a Sluníček
má vybavené prostory estetickým, barevným a funkčním nábytkem, -
obě třídy využívají výškově rozlišené stoly a židle pro pohodlné sezení dětí,
-
vybavení hračkami, didaktickými pomůckami, náčiním, materiály a dalšími doplňky stále průběžně doplňujeme, aby odpovídalo hygienickým požadavkům pro vzdělávání dětí, pro jejich potřeby a kvalitu výchovně-vzdělávacího procesu,
-
hračky, pomůcky, stavebnice a další doplňky jsou umístěny v otevřených policích, děti je mohou používat ke svým činnostem a hrám podle jejich uvážení s ohledem na daná pravidla k použití,
-
dětské koutky (kuchyňský, kadeřnický, obchodní, opravářský, počítačový) k různým námětovým hrám vytvářejí příjemný dojem tříd,
-
dětská výtvarně-pracovní díla, obrázky a pracovní listy jsou součástí výzdoby celé mateřské školy,
-
k pohybovým činnostem využíváme tělocvičnu ZŠ, zahradu, ale i prostory tříd, kde mají děti možnost být pohybově aktivní,
-
školní zahrada, na níž je velké pískoviště s krytem, kolotoč, pružinová houpačka,prolézačka ,,pejsek'', prolézačka se skluzavkou, velká variabilní prolézačka, lezecké plochy, hravé lavičky, plastový domeček, různě vysoké kladiny, prohazovací deska s otvory a z grantového projektu pítko pro děti,
-
na školní zahradu navazují vchody mateřské školy,
-
výhodou MŠ je stravování, které zajišťuje školní kuchyň v přízemí budovy školy, jídlo nám dováží v hygienických vozících přímo do třídy, jsme zapojeni do projektu ,,zdravá škola'' děti dostávají více ovoce a zeleniny, mají možnost ochutnat zdravé potraviny semínka, sušené ovoce aj., pití již nedoslazujeme nebo jen málo, školní kuchyň celkově vaří zdravěji.
-
v průběhu celého roku děti poučujeme v oblasti BOZP a zajišťujeme vhodné prostorové i venkovní podmínky podle platných norem,
-
bezpečnost prostor MŠ ověřují odborní pracovníci zaměstnanci.
-
PSYCHOSOCIÁLNÍ PODMÍNKY
- vzdělávání probíhá podle ŠVP Táhneme za jeden provaz,
-
pro všechny děti naší mateřské školy vytváříme příjemné a estetické prostředí, ve kterém se cítí dobře a bezpečně,
-
snažíme se jim dát pocit, že jsou součástí celého kolektivu, ve kterém mohou dát najevo svá přání a potřeby vhodným způsobem volně bez zábran, zprostředkováváme jim normy, pravidla chování, pomáháme jim vyznat se v daném prostředí, aby dítě dosáhlo jistoty, potřebné samostatnosti, přizpůsobivosti i přiměřené kritičnosti, v tom vidíme základ pro budoucí život a vstup do dalšího životního období, kterým je základní škola,
-
největším úkolem celého kolektivu mateřské školy je dát dětem podnětné prostředí, ve kterém by byly všechny děti spokojené a pobývaly v něm rády,
-
nově příchozí děti mají možnost v počáteční fázi navštěvovat mateřskou školu se svými nejbližšími rodinnými příslušníky tzv. adaptační plán, dokud si děti nepřivyknou na nové prostředí,
-
paní učitelky přistupují k dětem citlivě, snaží se jim pomoci v nejrůznějších situacích s klidem a rozvahou, respektují jejich potřeby, reagují na ně přívětivě a vytváří ovzduší plné důvěry,
-
dbáme na rovnocenné postavení dětí, jakékoli snižování sebevědomí nebo posměch není pro naši školku přípustné, netolerujeme žádné projevy diskriminace,
-
dětem se snažíme nabízet program, na kterém se aktivně podílejí a vytvářejí ho, vedeme je k samostatnému rozhodování, které musí odpovídat nastaveným hranicím a pravidlům naší MŠ,
-
vzdělávací nabídka odpovídá věku předškolního dítěte, je v souladu s RVP pro předškolní vzdělávání,
-
paní učitelky děti pozitivně motivují a objektivně hodnotí, vyhýbají se negativním reakcím a podporují děti v objevování věcí a světa kolem sebe,
-
celý kolektiv pracovníků se chová přirozeně, kamarádsky, aby u dětí vzbuzoval důvěru,
-
ŠVP je nazván podle základního úkolu, který plníme v průběhu celého školního roku, dbáme na prosociální chování mezi dětmi, učíme je správným návykům chování, neubližovat si, navozovat nová přátelství a tím nenásilně ovlivňujeme chování dětí v budoucnu,
-
přirozeně vedeme děti ke vztahu k přírodě, společně se školou klademe důraz na environmentální výchovu, jsme zapojeni do EVVO programu Mrkvička a v tomto duchu si dotváříme i prvky na školní zahradě,
-
snažíme se dětem ukazovat i nové metody vzdělávání hrou pomocí výpočetní techniky PC s výukovými programy pro mateřskou školu.